Google+

torsdag 10 juli 2014

Mera verandabygge...

Vi bygger upp verandan i snickeriet och redan nu tycker jag det ser lovande ut! Ser precis ut som jag tänkt mig!

Det är en del småpill med vinklar för att det ska bli snyggt...


Och här har vi originalet 

De här järnen satt nog fast i väggen, tror jag.


Utsidan har sett bättre dagar, så gott som all färg är borta.

Ingen isolering alls, men det kanske är helt onödigt i en veranda med enkelglas...




Det finns plats för de mindre i snickeriet också och det blir en hel del byggande där när vi är i snickeriet allihop. Jättekul!

HÄr försöker vi komma fram till takhöjd och lutning på taket

Fönsterkarmen till höger om dörren


Så här ser det ut när man tar isär en del

Och här trycker vi ihop det igen!


3 kommentarer:

Taklyftet sa...

Kul att du fortfarande hänger i här ute. Verandan kommer bli jätte fin när den är klar!
Kram
Jenny

gamlamejeriet sa...

Japp,här är det inte riktigt färdigt än...
Kul att höra från en som var med när jag var lite mer aktiv bloggare! Nu förtiden är det svårt att få tiden att räcka till, tycker jag.
Kran Malin

Taklyftet sa...

Förstår vad du menar! Jag har inte orkat eller hunnit heller men nu har det tagit fart igen både bloggandet och byggandet :-)
Vilen detalrikedom eran veranda har, den är urläcker!
Kram
Jenny