Google+

söndag 31 augusti 2008

Gammaldags strömbrytare

De här strömbrytarna har vi i vårt hus. Det kanske är en liten grej, men de kostar ganska mycket pengar. Det finns billigare från Renova, men vi fastnade för dessa som är gjorda i bakelit. Vi beställde dem från ett företag i Sverige, men när de kom fanns en tysk hemsida på förpackningen. Därför gick jag in på den och hittade samma grejor, men till knappt halva priset! Det räcker att man köper två, så är det redan billigare; även med frakten. Nu är det redan försent för oss; vi har ju redan köpt våra, men det kanske kan vara tips för någon annan att spara några tusenlappar. Vi kommer att beställa porslinsarmaturer till köket och en del annat därifrån. Där finns mycket annat också, inredning, porslin och tyger, mycket med gammaldags med hantverkskänsla.






5 kommentarer:

Mia sa...

Jättefina inspirationsbilder. Har du den tyska hemsides-adressen?

gamlamejeriet sa...

Ja, glömde visst den lilla detaljer... www.manufactum.de är adressen.

Lösvirkesbyggarna sa...

Tack för ett toppenbra tips! Vi har också tittad på strömbrytare och uttag i den äldre stilen. ska spara adressen i mina favoriter tills det är dags...
Ha en bra vecka!
Anna
Ps: Vilken fin header ni har!

Mrs Small Town sa...

Hej hej,

Vilket jätte bra tips. Vi är precis i tagen med all eldragning i tillbyggnaden och då är ju strömbrytare högaktuella!!!

Sedan vill jag säga att ni har en AWARD att hämta hos mig :-)

KRAM
Sara Small Town

gamlamejeriet sa...

Tusen tack! Har ingen större blogvana, så jag vet inte riktigt som förväntas av mig. Men jag antar att du gillar vår blog då och det är ju jättekul! Är det meningen att jag ska skicka vidare?